Kategóriák

Népszerű eladások

Leértékelések

Bodden Bash Kayakfishing fesztivál, Rügen, Németország

2017 szeptember 9-10-én rendezték meg az idei Jackson Kayak Bodden Bash Kayakfishing Festival-t Németorszégban, Rügen szigeten.  Ez a kajakos találkozó, verseny méltán vált népszerűvé az európai kajakos pecások körében. Nem csak azért, mert a helyszín a csukaparadicsomként is ismert Bodden, hanem mert a szervezők minden tekintetben kitettek magukért, a díjakat és az ellátást is beleértve.

Ebben a cikkben nem elsősorban a fogott halakkal szeretnék dicsekedni - bár lentebb lesz egy videó a fogott halak egy részéről- sokkal inkább olyan dolgokról írnék, hogy ha valaki részt szeretne venni jövőre ezen a rendezvényen, akkor kellő mennyiségű információ álljon a rendelkezésére.

Szóval a helyszín Észak-Kelet Németország, Rügen sziget, azon belül is Schaprode nevezetű kis település, ami közkedvelt német üdülőterület is egyben.

Rügen sziget, Németország

Mivel  Schaprode nagyjából 1200km-re található, az útazási idő nem mondható kevésnek. Személyautóval két kajakkal a tetőn 13,5 óra alatt értünk oda. Véleményem szerint ez a legpraktikusabb, ha két személy megy egy személygépkocsival mind idő, mind utiköltség szempontjából. A Google útvonaltervező által javasolt Pozsony-Brno-Prága-Drezda-Berlin-Stralsund-Schaprode útvonal a legjobb, gyakorlatilag végig autópályán lehet haladni. A Szlovák és a Cseh szakaszra matrica szükséges, a 10 napos 10 euró körül van mindkét szakaszra.

A távolság miatt az utazást úgy terveztük, hogy legyen még a fesztivál előtt pár napunk pecázni, egy hétvégéért nem optimális két napot utazni. Szóval szerda hajnalban indultunk, és délután fél 5-kor érkeztünk meg a kempinbe. Szállás tekintetében számos opció közül lehet választani. A legolcsóbb verzió a sátrazás, nagyjából 75 euróba került 4,5 napi sátras kempingezés 1 sátorban. A kényelmesebbeknek lehetősége van jól felszerelt többszemélyes lakókocsit is bérelni, illetve számos vendégház áll rendelkezésre percekre a fesztivál helyszínétől, amit szintén bérbe lehet venni. A kempinget családi vállakozásban üzemeltetik, kedvesek, segítőkészek. A kempingben van egy étterem, ahol 10-12 euróért kaphatunk egy bőséges főételt, valamint egy kisbolt is a recepcióval egyben, ahol minden reggel friss pékáru érkezik. A vizesblokkok is rendkívül jól felszerelte. A zuhanyzó érmével működik, amivel 4 percig folyathatjuk a vizet, megszakításokkal is. Egy zuhanyérméért 1 eurót kell fizetni. A fesztivál sátoros résztvevőinek egy elkülönített részt tartottak fenn. Természetesen mindenkinek felár nélkül lehetősége volt áramhoz jutni! Arra gondoljon mindenki, hogy a nálunk használatos villásdugóval nem fog tudni csatlakozni az áramvételi pontokhoz, mivel mindegyik a lakókocsik által is használt EU csatlakozóval lett kiépítve, szóval szükség lesz egy átalkítóra, vagy be kell kéredszkeni egy másik sátoros  villásdugós elosztójába, ahogy én is tettem az idén. Komplett átalakítók itthon is beszerezhetőek kb 3-4000Ft-os áron. Az áram fontos, mivel így van mivel tölteni a kaerákat, radarakkumulátort, működik a kávéfőző stb.  A kempingről bővebb info: https://www.camping-schaprode.de/camping/

A sátorválasztásnál számomra fontos szempont volt, hogy kényelmes legyen, azaz rendelkezzen kellő méretű hálófülkével, és megfelelő méretű zárható előtérrel, és belmagassággal. Így kényelmesen elfért benne még két szék és egy kempingasztal is, megfelelő teret nyújtva az öltözéshez, és minden egyéb olyan dologhoz, amit nem akartunk adott esetben az esőben és a néha viharos szélben a sátoron kívül csinálni. Az időjárás elég hektikus tud lenni szeptemberben, szél és eső bármikor előfordulhat. Olyannyira, hogy idén a csütörtöki napon peca helyett a parton lestük a fák tetejét, hátha csökken némileg a viharos erejű szél és vízre tudunk szállni. Nem csökkent, így kénytelenek voltunk megvárni a helyismerettel rendelkező résztvevőket, akik megmutatták azt a terültet, ahol viszonylag erős szélben is tudunk horgászni, ugyanis a teljes szigetet körülvevő vízeken lehetett horgászni a rendezvény alatt. Tehát mi is felpakoltuk a kajakokat és az egyébként közvetlen a vízparton található kempingből elautóztunk egy másik helyre. Hogy hova, azt csak személyesen árulom el annak, aki ott lesz velünk jövőre! :)

A Boddenről tudni kell, hogy direkt összeköttetésben áll a Balti tengerrel, így a víze úgynevezett brakkvíz, azaz félsós víz. A heringek évente két alkalommal bevonulnak a Bodden területére. Ez az igazi kánaán a csukák számára, és ennek köszönhető, hogy rendkívül gyorsan nőnek, és kimagasló az átlagméret. De ennek köszönhető az is, hogy hozzá vannak szokva a nagyméretű táplálékhoz, amire a csaliválasztásnál is ügyelni kell. Az átlag vízmélység 0,5-2 méter. Ennél mélyebb területek a hajózó utak, amelyek mesterségesen ki lettek mélyítve, viszont ezeknél nem horgászhattunk.  A Bodden természetvédelmi terület is, így pontosan meg van határozva, hogy hol lehet, hol nem lehet horgászni, melyek azok a területek, ahová robbanó motoros csónakkal nem lehet bemenni, de kajakkak igen :), ezekre oda kell figyelni. Ezt a térképet a szervezőktől megkaptuk a helyszínen, de erről a linkről is elérhető: http://www.lallf.de/fileadmin/media/PDF/fischer/Flyer_AngelnVB2014.pdf

A Boddenre is szükségünk van területi engedély váltására, melyhez rendelkeznünk kell magyar állami horgászjeggyel. A területi engedélyt online megvásárolhatjuk. A napi jegy 6 Euró, a heti jegy 12 Euró. Itt lehet online megvásárolni: https://erlaubnis.angeln-mv.de/Tarife

A regisztrációs díj a rendezvényre 75euró/fő, amiért kapunk 2 reggelit, 2 vacsorát, egy welcome csomagot, a készlet erejéig italfogyasztást( abból is jutott bőven), és részt vehetünk a sorsoláson, ahol igen értékes díjak találnak gazdára. Gyakorlatilag senki sem távozik üres kézzel. Ráadásul a versenyen a legnagyobb csukát fogó egy Jackson kajakkal lesz gazdagabb, az idén egy Kilroy került annak a horgásznak a birtokába, aki egy 109cm-es csukával megnyerte a versenyt. Az én 105 cm-es csukám a második helyre volt elég, holtversenyben.

A fesztivál hivatalos oldalai:

Remélem 2018. szeptember 8-9-én egy népes különítménnyel képviseljük hazánkat, a következő Bodden Bash fesztiválon. Természetesen további kérdések esetén keressetek bátran. Regisztrációs határidő 2018. április 1. Itt tudsz regisztrálni: http://www.boddenbash.com/registration.html

És hogy a halakról se feledkezzünk meg: