Categories

Top sellers

Specials

Svéd csukák, Liska Kayak Open

2017. szeptember 19. Kedd. Két kajak a tetőn, a kombi autó hátsó ülései lehajtva, és az extra csomagtér úgy megpakolva, hogy gyakorlatilag alig látok ki rajta. Ádám már tegnap este megérkezett hozzám, hogy ma időben tudjunk indulni. Nem a Rostockból éjjel 11-kor induló kompunk miatt keltünk hajnalban, hanem mert egy kis kitérőt is beterveztünk Nürnbergbe a Paddle Expo-ra. Úgy 3 órát tudtunk nézelődni, aztán indulnunk kellett, mivel a komp indulása előtt egy órával be kellett csekkolnunk, így legkésőbb este 10-re Rostockba kellett érnünk. Az én balatoni komphoz szokott szememnek gigantikus méreteket öltő komp állt be a rámpa elé. Autók, kamionok, vonatok töltötték meg a komp gyomrát 3 emelet magasan. A felső szinteken voltak a kabinok. Egyet mi is foglaltunk magunknak, így volt lehetőségünk aludni pár órát, mielőtt reggel fél hét magasságában kikötött Trelleborgban, Svédországban. Innen még úgy 250km autózás vákasztott el minket a Liska Kayak Open helyszínétől.  A Svéd autópályán 110km/h sebességgel lehet közlekedni, a városokban rengeteg a traffipax, így délelőtt 10 órára értünk a kempingbe, mely közvetlen a vízparton található. Délben készen volt a táborhelyünk, állt a sátor, a kajakok felszerelve várták az indulást.

Ronneby Havscamping

A kemping kiválóan felszerelt, a sátorozáson kívül kényelmes, modern faházak is rendelkezésre állnak. Bővebb információ a kempingről itt: http://www.ronnebyhavscamping.se/

Indulás előtt ettünk pár falatot, aztán irány a víz! Ha már a víznél tartunk. Az Archipelago egy viszonylag sekély vízű, szigetekkel sűrűn tagolt partvonal, mely közkedvelt területe a csukáknak. Mivel a szigetek között megmarad az édesvíz is, így egy klasszikus brakk, azaz félsós vízen horgásztunk. Az 1-2 méteres átlagmélységű mederben hihetetlen mennyiségű hínár volt, sokszor egész a víz felszínig ért, számos területen igencsak megnehezítve a horgászatot.

Svéd táj

A svéd csukák hozzá vannak szokva a nagyméretű táplálékhalhoz, így ezt a csaliválasztásnál is figyelembe kellett vennünk, legalábbis akkor, ha a versenybe is be akartunk szállni. Szombaton és vasárnap ugyanis versenynap lesz, a két napon a három legnagyobb csuka teljes testhosszban mérve adja a végeredményt. Az értékelhető csuka minimum mérete 65cm.